Sådan optimerer du flowet i din virksomhed

Hvis du har en virksomhed, kender du alt til, at der altid er muligheder for at effektivisere og optimere. Du er aldrig færdig med at tænke på, hvordan du kan udnytte tiden endnu bedre. Du kender alt til, at tid er penge, og derfor gør du dig helt naturligt også de mange tanker om, hvordan du kan få mest muligt ud af den dyrebare tid.

Der findes flere ting, du i hvert fald kan forsøge at gøre, for at optimere din virksomhed. Måske du allerede har forsøgt dig med nogle tiltag. Men det skader aldrig at prøve flere, og ikke før du har prøvet dem af, kan du være sikker på, om de fungerer for dig og din virksomhed.

Genovervej arbejdsrutiner og tidspunkter

Det helt store emner inden for optimering er snakken om arbejdsrutiner og tidspunkter. Vi er ved at få en anden tilgang til, hvordan det store billede også kan se ud. Der er endda foretaget flere forskellige undersøgelser, der viser, hvilke fordele det kan have at gentænke den daglige drift og ledelse.

Det betyder, at du kan kigge rundt på dine medarbejdere og forhøre dig, om nogle har specielle ønsker. Vi er som mennesker enormt forskellige, og derfor kan vores natur og behov også variere kraftigt. Nogle er vilde med at møde om morgenen, hvor andre hellere ville ønske, at de kunne sove længe.

Hvorfor egentlig køre efter én bestemt rytme, når det er muligt at tilgodese alle parter – ja, alle! For tilfredse medarbejdere øger effektiviteten på arbejdet og derved udbyttet i virksomheden. Nogle undersøgelser viser endda, at det kan betale sig for nogle at arbejde 30 timer på en uge, hvor andre har det fint med 36 timer om ugen. En model kan også være, at der er fire arbejdsdage på en uge og ikke fem, hvilket øger den naturlige arbejdsindsats, hvilket kommer virksomheden mange gange til gode.

Det er i hvert fald interessante tankeeksperimenter, og det er værd at overveje at kigge på din virksomheds struktur, for at se, hvordan du kan optimere på alle disse områder – en medarbejder ad gangen.

Anvend døgnåben telefonservice

Kundeservice udadtil er dem, der er virksomhedens frontpersonale. Det betyder, at det er gennem dem og den service, de leverer, at kunderne får indtrykket af virksomheden. Derfor afhænger enormt meget af virksomhedens omdømme af disse personer.

Det kan derfor være en post, der koster meget, hvis du har en stor virksomhed, hvor der er behov for adskillige kundeservicemedarbejdere. Men i stedet har du faktisk en anden mulighed for at vælge telefonservice til.

Med 24/7 telefonservice kan din virksomhed nemlig få døgnåben service. Det er noget, der kan tælle positivt i det store regnskab for den besøgende og kunden. Det er en effektiv måde at skabe et Call center i virksomheden. Og med mulighed for altid at have oplevelsen af at kunne få fat i din virksomhed, uanset tidspunktet på døgnet, vil du øge chancerne for salg.

Det er altså værd at overveje, hvis du til optimere internt, som så kommer positivt til udtryk udadtil for alle dine potentielle kunder.

Skriv et svar