Det er ikke noget nyt, at det er en topprioritet at yde sublim og god kundeservice til sine kunder, men også overfor diverse samarbejdspartnere og leverandører. Uanset hvilket firma det drejer sig om, så ønsker de en serviceminded og rar person, som sidder på kundeservice-tjansen.
God kundeservice får kunderne til at komme igen
Grunden til, at det er så forbandet vigtigt, at yde en god kundeservice for sine kunder, er at der så er større sandsynlighed for, at kunderne kommer igen. Hvis kunderne føler sig godt tilpas og godt behandlet, så vil de med højst sandsynlighed handle samme sted næste gang, og det er jo dét, man som virksomhedejer gerne vil have.
De firmaer, som lige går den ekstra mil for sine kunder, er også nogle af dem, som ligger højest på ranglisten over de bedst anmeldelse virksomheder. Den service er ofte, hvor de ikke er så strikse med reglementer og deadlines, hvor de kan finde på at give en rabat eller fysisk gave, altså, hvor kunden vil føle sig som en VIP.
Med ærlighed og personlighed kommer man længst
Hvis man er på jagt efter en god kundeservicemedarbejder, så er det vigtigt, at man finder en medarbejder, som kan hvile i sig selv, som er forståelig, og kan sætte sig ind i andres behov. Mange store virksomheder er begyndt at bruge robotter, som kundeservicemedarbejder, men det har haft en del negativt omtale, da robotter oftest giver upersonlige, og ikke særlig fyldestgørende svar retur.
Personlighed og forståelse er to vigtige faktorer, når det handler om kundeservice. Nogle gange er det firmaet, der har dummet sig, og så er det vigtigt, at man lægger sig fladt ned, og erkender sine fejl, og prøve at rette op på det med rabatter og gaver, for at kompenserer får den dårlige oplevelse kunden måtte have, men helst uden, at det bliver for åbenlyst og anmassende.
Hvis det så er kunden, der har været uopmærksom, så er det også vigtigt, at man som virksomhed, tænker på, at det (næsten) altid er kunden, der har ret, og har magten. Ønsker man at yde god service, så bør man se igennem fingre med, at kunden har være uopmærksomhed, for mange kunder er godt klar over, at der nok ikke er noget at komme efter, men prøver alligevel at forhøre sig hos firmaet, og hvis man som virksomhed, modstrider kundens forventning, altså, hvor kunden får sig en positiv overraskelse, så kan du være stensikker på, at kunden vil handle der igen en anden gang, og i bedste fald, skabe god omtale for netop dit firma.
Brancher, hvor det kræver en god service
Der er mange brancher, hvor det kræver, at man kan flere ting på én gang. Som for eksempel ejendomsmægler, her skal man både kunne sælge, men samtidig yde god service overfor nye, som eksisterende og gamle kunder. Det er en egenskab, som selv en billig ejendomsmægler skal kunne. En af hovedfaktoren er, at en ejendomsmægler lever uafbrudt af sine kunder og sine salgsevner, og derfor er det vigtigt, at man kan sætte sig ind i sine kunders behov, og ønsker.